Co poradzić komuś kto umiera na zapalenie płuc, ale koniecznie chce lekarstwo na chore kolano? Jak rozmawiać z klientami by wydobyć z nich ich realne potrzeby? Jak określić barometr sukcesu i unikać porażki? Dlaczego przedsiębiorca musi być tak lwem jak i człowiekiem pokory? Anna Zarudzka w rozmowie z Pawłem Felińskim tłumaczy między innymi jak zrozumieć czego potrzebuje a czego chce klient?  Zdradza też czego muszą nauczyć się wszyscy młodzi przedsiębiorcy.

28-29 maja  w Warszawie odbyła się konferencja Scrum Days 2015, którą mieliśmy przyjemność współorganizować. Nie był to kolejny sztywny event.

Naszą misją było wzmocnienie obecności Scruma w Polsce i zaprezentowanie go w jego źródłowym kształcie. Postanowiliśmy pokazać Scruma w jego bezkompromisowej formie zaniepokojeni pojawiającymi się wokół produktami agile’opodobnymi, które jakkolwiek zapożyczają pewne elementy, ale nie przeszkadza im to być starym dobrym waterfallem. Walczymy o wartości Scruma. Walczymy o samoorganizację, podejście empiryczne, transparencję, otwartość, szacunek, odwagę, skupienie na celu i zaangażowanie.

Dlatego zaprosiliśmy wieloletnich praktyków Scruma, którzy mogli opowiedzieć tak o wyzwaniach jak i wartości jaką jest w stanie dostarczyć Scrum. Gośćmi specjalnymi konferencji byli Gunther Verheyen, Dave Snowden i Nick Obolensky. Wśród prelegentów blisko 30 ekspertów. Z szóstką z nich przeprowadziliśmy wywiady rozwijające tematy podejmowane w wystąpieniach.